Rowenta Clean & Steam Multi RY8561 Vloerreiniger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Clean & Steam Multi RY8561 Vloerreiniger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

DebZeL 24-06-2021

Zwaar en onhandig apparaat

Waar anderen erg positief zijn ben ik dat echter niet. De schoonmaakresultaten zijn prima. Maar het gebruik vind ik persoonlijk erg zwaar en onhandig. Zo is het apparaat zelf qua gewicht ook erg zwaar. Maar je moet ook constant het stoomknopje ingedrukt houden om deze functie te gebruiken. Het snoer is lang maar zit enorm in de weg. Voor mij is dit apparaat het zeker niet.

Pluspunten

• Maakt goed schoon

Minpunten

• Zwaar
  • Niet goed wendbaar
  • Snoer
  • Stoomknopje moet constant ingedrukt worden

SaMaTi 24-06-2021

Handig met een paar minpunten

De Multicleaner is goed verpakt en het in elkaar zetten is makkelijk te doen. Wat mij wel opviel is dat het apparaat best wel aan de zware kant is.
Ben begonnen met het zuigen en het stomen van ons vloerkleed in de woonkamer. Het kleed wordt niet al te nat wat fijn is, deze is dus snel weer droog. Wel is het ontzettend zwaar om het te doen, ook omdat je de hendel voor het stomen ingedrukt moet houden (minpuint).
Waar ik in positieve zin van verbaasd was is wat er nog allemaal uit het kleed gezogen werd!. Had het kleed daarvoor nog met mijn eigen stofzuiger gedaan. Hierna was ons keramisch parket aan de beurt. Dit gaat een stuk minder zwaar dan het vloerkleed. Heb de vloer op de max stand gedaan, vloer wordt dan natter, dan met de eco stand, maar is toch vrij snel weer droog. Een nadeel vind ik dat de wieltjes strepen achterlaten. Dit gebeurt soms als je een beweging naar links of naar rechts maakt. Bij rechte bewegingen heb je hier geen last van. Helaas zijn deze strepen niet makkelijk weg te krijgen.
De "losse" stoomunit is erg makkelijk in gebruik en de accessoires zijn erg handig voor bijvoorbeeld het schoonmaken van de oven, en kalkresten bij de kraan, echter voor het zemen van de ramen vind ik het niet handig. Als je 1 baan hebt getrokken over het raam en daarna doe je de volgende baan, dan wordt de 1e baan weer nat van het stoom....

Pluspunten

• Stofzuigen en dweilen in één
  • Losse unit erg handig
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Hendel voor het stomen moet je ingedrukt houden
  • Apparaat is best zwaar
  • Dat het niet snoerloos is

l***********@g******** 20-06-2021

Goed voor de snelle schoonmaakbeurt

Wij hebben de multicleaner nu enkele dagen in huis en elke dag gebruikt. De pluspunten, hij werkt! Hij zuigtabletten goed krachtig, stoomt goed en is makkelijk te bedienen en reinigen. De minpunten, hij is zwaar, en log. Je kan niet even snel de trap ermee op of onder meubels komen. Daarnaast maakt het stofzuigdeel erg veel lawaai. Wat we ook jammer vinden is dat je de hendel steeds zelf ingedrukt moet houden om stoom te krijgen, het zou handiger zijn als de hendel bv vergrendeld zou kunnen worden.

Heidie 19-06-2021

Dweilt goed

Dweilt goed. Zelfs op mijn parketvloer een mooi resultaat. Wel een zwaar apparaat. Als je vloer te vies is dan stofzuigd hij toch minder dan een gewone stofzuiger. Al met al wel tevreden. Twee standen, een voor houten vloeren en een voor tegels.

Pluspunten

• Ook geschikt voor parketvloer
  • Met opzetstuk ook voor tapijten

Minpunten

• Zwaar

Leo Logister 18-06-2021

Stomen maar!

De Rowenta is echt strak ingepakt! Uit elke hoekje komt weer iets nieuws. Maar het in elkaar zetten spreekt voor zich. Toch nog even snel de handleiding doornemen, vooral om eens te lezen waar alle accessoires voor zijn. Na uitpakken maar meteen even de vloer gedweild/gestoomd. Resultaat mag er zijn. De Rowenta maakt netjes schoon, vlekken haalt hij eenvoudig weg en ook totaal resultaat is goed. Vloer droogt mooi op. Vind wel dat het apparaat nog redelijk zwaar is, dus toch nog wel een redelijke klus. De stofzuigfunctie is wat minder. Je moet toch wel een redelijk schone vloer hebben, want reservoir is snel vol en zuigkracht is maar matig. Dus naast de Rowenta heb je nog wel een gewone stofzuiger nodig. Het los stomen met de stoomunit en alle accessoires is wel super. Voegen, randjes en hoeken in de badkamer zijn eenvoudig weer schoon te maken. Ook de rubbers van badscherm nu weer lekker schoon! Conclusie: Mooie aanvulling om naast een gewone stofzuiger te gebruiken.ZOnder schoonmaakmiddelen toch keurig dweil resultaat en losse stoomunit helemaal top.

Pluspunten

• Mooi dweil resultaat
  • Handige losse stoomunit

Minpunten

• Zwaar

h*****************@h********** 16-06-2021

Zwaar in gebruik

Veel verwacht, maar heeft verwachting niet waar gemaakt. Een groot nadeel vond ik het gewicht, waardoor hij te zwaar is en niet fijn in gebruik. Zuigkracht en dweilen werkt goed, maar het gewicht is echt een nadeel. Daarnaast kom je niet in lastige hoeken zoals onder de bank etc, doordat hij niet echt wendbaar is.

Pluspunten

• zuigkracht
  • dweilfunctie

Minpunten

• gewicht
  • wendbaarheid

Tiha 12-06-2021

Veelzijdig

Veelzijdig apparaat met veel opzetstukken. Je kunt er de woonkamer, keuken en badkamer mee schoonmaken. Het reinigd gemakkelijk doordat het stofzuigd en stoom in een keer. Het is gemakkelijk in gebruik. Nadeel vind ik dat het niet draadloos is en dat de snoer niet opgerold kan worden zoals bij een stofzuiger. Die zit namelijk vaak in de weg, dus je moet daar handig mee om kunnen gaan.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel opzetstukken
  • S5nel klaar

Minpunten

• Zwaar
  • Snoer

Marion 10-06-2021

Aanbeveling Rowenta vloerreiniger

Een ideaal voor het gelijktijdig stofzuigen en dweilen van je vloer.
Meer dan voldoende zuigkracht om oom echt alles op te zuigen, zelfs de hondenharen verdwijnen uit het kleed. Door gebruik te maken van de stoomreiniger terwijl je stofzuigt hoef je naderhand niet meer te dweilen en je gebruikt geen chemicaliën meer. Stoomreiniger kan zowel op vloerbedekking als een gladde vloer worden gebruikt.
Nadeel is dat het apparaat vrij zwaar is en het is niet snoerloos. Maar dit weegt niet op tegen de voordelen. Binnen een half uur is de gehele beneden verdieping gestofzuigd en gedweild. De stoomreiniger hoef je tussendoor niet bij te vullen en ook de capaciteit van de stofzuiger is ruim voldoende.

Pluspunten

• 2 in 1
  • Voldoende capaciteit voor 1 verdieping
  • Stoomreiniger ook los te gebruiken

Minpunten

• Zwaar
  • Niet snoerloos